Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa Specjalna im.Janusza Korczaka w Warczu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.spswarcz.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej: 1. Linki zamieszczone w serwisie otwierają się w tym samym oknie, jednak z uwagi na pewne ograniczenia systemowe mogą zdarzyć się sytuacje, w których będą się one otwierały w nowym oknie, 2. Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań administratora:  Cel linku nie zostanie odpowiednio określony.  Załączniki nie będą posiadać informacji na temat wielkości pliku.  Niektóre grafiki nie zawierają tekstów alternatywnych oraz wersji tekstowej. 3. Mogą zdarzyć się sytuacje, w których zamieszczone dokumenty lub linki będą nieaktualne z uwagi na fakt:  Pochodzenia z różnych niezależnych od administratora źródeł.  Opublikowania w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji.  Posiadają strukturę uniemożliwiającą możliwość ingerencji, np. skany.  Opublikowania ich przed wejściem w życie Ustawy o Dostępności Cyfrowej. 4. Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w stronie. 5. Strona zawiera dokumenty PDF, które są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie. (powód: Brak pracownika o odpowiednich kompetencjach)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w opraciu o analizę dostępności cyfrowej.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Agata Bratownik

Każdy ma prawo:

-        zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

-        zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

-        wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie. Na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

 

Żądanie musi zawierać:

-        dane kontaktowe osoby zgłaszającej,

-        wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,

-        wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

 

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

 

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich pod linkiem: https://www.rpo.gov.pl

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Udostępniamy nastepujące aplikacje mobilne:

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Aby wejść do głównego budynku szkolnego istnieje konieczność pokonywania krótkiego odcinka schodów, brak możliwości wjazdu na wózku inwalidzkim (brak podjazdu). Wejście tylne do budynku głównego bezpośrednio nie prowadzi przez schody, jednak po minięciu drzwi konieczne jest pokonanie krótkiego odcinka schodów aby dostać się na parter budynku. Aby wejść do pozostałych budynków kompleksu ZSB w Tczewie (pawilon, sala gimnastyczna) nie ma potrzeby pokonywania schodów, istnieje możliwości wjazdu na wózku inwalidzkim. Wszystkie drzwi główne do poszczególnych budynków kompleksu szkolnego otwierane są ręcznie.

Dostosowanie korytarzy

Aby wejść do budynków kompleksu szkolnego nie ma potrzeby pokonywania schodów, istnieje możliwości wjazdu na wózku inwalidzkim (zarówno do budynku głównego szkoły, jak i do budynku parterowego zlokalizowanego w zachodniej części kompleksu). Budynek główny posiada dwie kondygnacje nadziemne. Budynek pomocniczy to obiekt parterowy. Sekretariat jednostki mieści się na piętrze budynku głównego, w jego zachodnim skrzydle (na końcu ciągu komunikacyjnego piętra budynku głównego). Aby dostać się na pierwsze piętro budynku głównego konieczne jest pokonanie schodów mieszczących się w centralnej części budynku szkolnego. Brak windy w budynku. Korytarze wewnątrz budynków kompleksu szkolnego są ogólnie dostępne, nie zawierają barier ani przeszkód komunikacyjnych. Korytarze umożliwiają poruszanie się na wózku. Brak toalety dla osób poruszających się na wózkach. Istnieje możliwość umówienia spotkania z interesantem w części budynku dostępnej dla osoby o utrudnionych możliwościach poruszania się. Istnieje także możliwość zaprowadzenia osoby niewidomej do konkretnego pomieszczenia.

Dostosowanie schodów

Aby wejść do budynków kompleksu szkolnego nie ma potrzeby pokonywania schodów, istnieje możliwości wjazdu na wózku inwalidzkim (zarówno do budynku głównego szkoły, jak i do budynku parterowego zlokalizowanego w zachodniej części kompleksu). Budynek główny posiada dwie kondygnacje nadziemne. Budynek pomocniczy to obiekt parterowy. Sekretariat jednostki mieści się na piętrze budynku głównego, w jego zachodnim skrzydle (na końcu ciągu komunikacyjnego piętra budynku głównego). Aby dostać się na pierwsze piętro budynku głównego konieczne jest pokonanie schodów mieszczących się w centralnej części budynku szkolnego. Brak windy w budynku. Korytarze wewnątrz budynków kompleksu szkolnego są ogólnie dostępne, nie zawierają barier ani przeszkód komunikacyjnych. Korytarze umożliwiają poruszanie się na wózku. Brak toalety dla osób poruszających się na wózkach. Istnieje możliwość umówienia spotkania z interesantem w części budynku dostępnej dla osoby o utrudnionych możliwościach poruszania się. Istnieje także możliwość zaprowadzenia osoby niewidomej do konkretnego pomieszczenia.

Dostosowanie wind

brak

Dostępność pochylni

Budynek główny posiada podjazd dla pojazdów od strony dziedzińca wewnętrznego oraz posiada podjazd dla wózków inwalidzkich (zlokalizowany po południowej stronie budynku głównego). Budynek główny nie posiada windy, platform ani pochylni umożliwiających dostęp oraz swobodne poruczanie się osób na wózkach inwalidzkich na piętrze budynku. Możliwe jest swobodne poruszanie się na wózku w części parterowej budynku głównego. Budynek pomocniczy jako obiekt parterowy, poprzez posiadaną architekturę, umożliwia swobodne poruszanie się na wózku w całym budynku.

Dostępność platform

Budynek główny posiada podjazd dla pojazdów od strony dziedzińca wewnętrznego oraz posiada podjazd dla wózków inwalidzkich (zlokalizowany po południowej stronie budynku głównego). Budynek główny nie posiada windy, platform ani pochylni umożliwiających dostęp oraz swobodne poruczanie się osób na wózkach inwalidzkich na piętrze budynku. Możliwe jest swobodne poruszanie się na wózku w części parterowej budynku głównego. Budynek pomocniczy jako obiekt parterowy, poprzez posiadaną architekturę, umożliwia swobodne poruszanie się na wózku w całym budynku.

Dostosowanie parkingów

Przy budynku zapewnia się miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Miejsca takie są zlokalizowane na placu parkingowym zlokalizowanym w centralnej części kompleksu szkolnego (dziedziniec wewnętrzny kompleksu).

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń poza pomieszczeniami technicznymi można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

brak

Dostępność pętli indukcyjnych

brak

Dostępność tłumacza języka migowego

brak

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 31 marca 2021 13:29
Dokument wprowadzony do BIP przez: Anna Bartoszewska
Ilość wyświetleń: 1182
31 marca 2021 14:06 (Anna Bartoszewska) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
31 marca 2021 14:01 (Anna Bartoszewska) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
31 marca 2021 13:59 (Anna Bartoszewska) - Aktualizacja deklaracji dostepności.